kolmapäev, 4. november 2009

Viinakuu võlg - Kolmekümne esimene oktoober


On oluline, et inimesel oleks temasse uskujaid, täidab just nende tahtmisi, kes toetavad.
Käisin vaheajal Tartus vanaisa ja vanaemaga. Vanaisa lasi minul sõita, mis tähendas mulle palju. Ta ei kahelnud minu sõiduoskuses, vaid lausa soosib uusi sõidukogemusi. Jah, ma muutusin küll onu juures kohati pahuraks nende suhtes, aga see oli tingitud üksnes väsimusest, ärevusest järgmise päeva ees, mil pidin üksi Tartu Ülikooli Lahtiste Uste Päevadele minema. Kontakti laskusin onu naise Pillega, leidsime ühiseid teemasid ning ta avardas oluliselt mu mõttemaailma. Kahtlemata tekitas positiivseima emotsiooni pisike Kert, kes saab homme 11-kuuseks. Ta on niivõrd siiras, tunnetest ajendatud, et teda võiks lõpmatuseni jälgida. Nõnda on ju Epp Kristeligagi. Ülikoolis läks mul hästi, ehk liigagi. Kõik sujus viperusteta. Loengud olid samas ruumis, nõnda ei tarvitsenud mul eksirännakuid ette võttagi. Loengute läbiviijad avatud ning sõbralikud. Tekkis tõeline aukartus Tartu Ülikooli ees, mida Tallinna omaga aga ei tekkinud. Ainus võimalus sinna saada oleks Eesti keele olümpiaad. Aga see on juba tuleviku muusika.
Tagasi tulles sõitsin taas mina, käisime Viljandist läbi. Tajusin, et vanaisa ja vanaema ei olegi igavesed... Pärnu lähistel jäi kogemata loom auto alla, kes nagu pärast selgus, oli teinud palju pahandust. Õhtul tulin koju, vanaisa ning vanaema olid õnnelikud, nõnda ka mina.
Järgmisel päeval oli isal inventuur, Erli viis selle läbi. Kasutasin juhust ning küsisin isalt volikirja, et saaksin õhtul Maarja juurde minna ja Liisi Airile appi viia. Ta lubas. See oli mu tähetund. Õnnelik astmes seitse. Vahepeal tulid Angeelika, Marietta ja Kristella meile, kellest viimane on veidi üle kuu vana. Tema suhtes mul erilisi tundmusi ei tekkinud, ent armas oli ta ju siiski. Viiepaiku läksime Liisiga Virtsu. Viisin Maarjale küpsised imekenas ploomikausis, raamatu “Üldiselt mulle meeldivad mehed”, rohelised paberroosid ja juulis korjatud metsmaasikad, mida olin seni sügavkülmas hoidnud. Talle meeldis kingitus. Tegime teed ning käisin välja mõtte, et võiks minna autoga Puhtu juurde, kus saaksime juttu rääkida. Nii läkski. Käisime sadamast ka läbi, kus tekitasin väikese segaduse. Puhtus rääkisime maast ja ilmast, vahepealset eemalolekuaega, nagu polekski olnud. Väga lihtne, usalduslik ning huvitav vestlus oli meil. Edasi läksime Vanalinna alla, vaatasime väikeseid tumedaid laineid autotulede valgusvihus. Maarja rääkis Deivisest, meie rääkisime Järgmisest sügisest. Maarja äratas minus taas mõtted muuta oma maailm ilusamaks. Ta usub minusse, ta toetab mind ning ootab sama palju kui mina eelolevat sügist, mil tõenäoliselt elame ühes korteris. Selle unistuse, ehk tulevase reaalsuse nimel pean pingutama praegu, et võiksin ja suudaksin olla talle parim korterikaaslane ning sõbranna! Ta on seda kuhjaga ja rohkemgi väärt. Andsime teineteisele lubaduse, et seni ei häbene üksteisele helistada, messida või blogida. Tajusin, et ta on siiski võrreldamatu hingekamraad.
Järgmist aastat ootan ka seetõttu, et siis ehk tekib võimalus Reigot rohkem tundma õppida. Ta on senistest meestuttavatest üks tähelepanuköitvamatest ja erilisematest. Mulle teeks au teda paremini teada ja senisest kordi enam läbikäia.
Ema-isa suhtes tunnen, et nad usaldavad mind varasemast palju rohkem. Võtavad mind üha enam kui täiskasvanut. Vaheaja keskpaigast alates pole olnud ainsamatki nääklemist, mis on mu meelest väga hea näitaja. Vot. Eile käisin vanaisa ja vanaema juures ka. Vanaisa ütles, et ta oli helistanud Maie õe perele (kelle juures me suvel käisime), kes ütlesid, et ma võitsin nende südamed. Vanaisa ja vanaema olid sellest väga liigutatud, mind pani see mõtlema ning tekitas senisest enam usku enesesse. Aitäh teile!
Ma olen uhke, et mul on nii tore vend nagu on Rauno, kes teeb päris palju, et minu soosingut pälvida. Olen õnnelik, et mul on selline õde nagu Liisi, kes on asjalik, kelmikas ning tore. Ükskõik mida ma varem olen öelnud, see võis küll olla tõsi, kuid ta on muutunud ning kui suhtun temasse hästi, võin kindel olla, et leian vastuarmastust.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar